środa, 21 lipca 2010

MISTRZ I...EMILIA

Jestem bardzo podekscytowana, że miałam okazję po raz kolejny uczyć się od jednego ze swoich Mistrzów i Autoryterów. Nadal jestem pod Jego wrażeniem - ogrom wiedzy, masa doświadczeń i wiele anegdot, które mogłam chłonąć przez dwa dni - to wszystko sprawiło, że na fotografię mogłam spojrzeć Jego oczami.

Kim jest ów Mistrz? To Tomasz Tomaszewski. TEN Tomasz Tomaszewski!*

O istocie reportażu, jego cechach i wymogach, o pudlach ;), o zdjęciach beznadziejnych, o mocnych i słabych fotografiach, o patrzeniu i widzeniu... O tym między innymi (w fotograficznym skrócie ;)) mogłam się dowiedzieć. Była to też szansa na spotkanie się z grupą niesamowitych ludzi - innych fotografów, których gorąco pozdrawiam!

Napisałam wcześniej, że mogłam spojrzeć na fotografię oczami Tomasza Tomaszewskiego. To jednak nie wszystko. Miałam szansę pokazać Mu kilkadziesiąt zdjęć ze swojego reportażu. Mogłam posłuchać co sądzi o moich fotografiach, co pochwala, a co wskazuje do poprawy. Bezcenne doświadczenie, na prawdę!

Tu, na poniższym zdjęciu - On w trakcie omawiania moich fotografii (z reportażu Marty i Wojtka - z serii "magicznie mroczne przygotowania") - a dokładniej - jednego z kilku moich zdjęć, które podobały Mu się najbardziej. Dzięki Panie Tomaszu za to niesamowite spotkanie!



A tu już m.in. ja w trakcie warsztatów z TT ;) . Zdjęcie dzięki uprzejmości Jacka Fałatowicza.
*Tomasz Tomaszewski

Członek Związku Polskich Artystów Fotografików, agencji Visum Archiv w Hamburgu, agencji Image Collection w Waszyngtonie oraz American Society of Magazine Photographers. Zajmuje się fotografią prasową, publikował swoje zdjęcia zarówno w najważniejszych pismach polskich jak i w największych magazynach zagranicznych, między innymi: Stern, Paris Match, GEO, New York Times, Time, Fortune, Vogue, Die Zeit, Elle. Wydał kilka książek autorskich: OSTATNI - Współcześni Żydzi Polscy (tekst Małgorzata Niezabitowska), W poszukiwaniu Ameryki (tekst Małgorzata Niezabitowska), Cyganie Polscy (tekst Jerzy Ficowski), W Centrum, Niezwykła Hiszpania, Rzut Beretem oraz ilustrował swoimi pracami kilkanaście prac zbiorowych. Autor wielu wystaw indywidualnych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Izraelu, Japonii, Holandii, Włoszech, Irlandii, Niemczech, Polsce i na Madagaskarze. Laureat polskich oraz międzynarodowych nagród fotograficznych. Od dwudziestu lat współpracuje z magazynem National Geographic, w którym opublikował 18. esejów fotograficznych, a od roku 1999 jest głównym konsultantem jego polskiej edycji. Uczy fotografii w Polsce, USA, Niemczech i we Włoszech.
(źródło: strona Autora www.tomasztomaszewski.com)

5 komentarzy:

  1. Gratuluję takiego przeżycia! Ciekawa jestem jakie to Twoje najlepsze zdjęcia, według pana Tomasza :) mogłabyś się nimi pochwalić na blogu... :) pozdrawiam anita

    OdpowiedzUsuń
  2. tak jest! to było serio COŚ móc uczestniczyć w tym wydarzeniu, no i spotkać się znów w super towarzystwie;) dzięki i pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak... to był niesamowicie spędzony czas:) I fajowo było znowu Cię zobaczyć:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję pasji i chęci rozwoju z obiektywnym spojrzeniem na swoje prace...
    PS. Na bieżąco i z ciekawością "obserwuję" bloga. Powodzenia !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo żałuję że mnie tam nie było... :(

    OdpowiedzUsuń

Komentarze:

Obserwatorzy

Emilia Ułanowicz-Szarafińska

Zdjęcia ślubne Warszawa, Fotograf ślubny Warszawa, Fotografia ślubna Warszawa, dobry fotograf ślubny w Warszawie, Ułanowicz, reportaż ślubny, sesja plenerowa, sesja narzeczeńska, fotograf ślubny mazowieckie, fotograf ślubny Trójmiasto, Reportaż ślubny, Zdjęcia ślubne Warszawa, Fotografia ślubna, Piaseczno, fotograf okolice Warszawy, fotograf ślubny Gdańsk, Gdynia, Sopot, Płock, fotograf ślubny Białystok, fotograf ślubny Olsztyn, Sesje buduarowe, sesje fotograficzne w prezencie, fotograf na ślub, Emilia Ułanowicz-Szarafińska, fotograf Emilia, sesje brzuszkowe, zdjęcia ciążowe, sesje kobiece, sesje rodzinne Warszawa, sesje do portfolio, sesje mody, fotograf na chrzciny Warszawa, wedding photography Warsaw, family sessions Warsaw, destination wedding







  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP